sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

Greetings from Poland

Greetings from Warsaw, Poland!

Five amazing days behind and many ahead! Even though the trip didn't start perfectly, I'm having the time of my life! x'D All this freedom <3  Problem number one was leaving my camera in the car and realizing it only 20 minutes before the flight departure, and problem number two was having to pay 30€ / 33$ / 124zl  for the airport check-in because we failed to do it online. It really sucked because the system of Wizz Air is super complicated and we thought we finished the online check-in, but we didn't... Well, life goes on, I don't have my camera with me but luckily my phone's camera is good.

A really good friend of mine, Valtteri was in Gdansk with me. It was his first time abroad if Estonia doesn't count. I wanted to make sure that he's gonna have a great time and that's exactly what we did! Having the huge back pack didn't stop me from shopping because it was very easy to send the extra stuff back in Finland in Valtteri's luggage. 

After the five days in Gdansk, I continued my trip to Warsaw, the capital city of Poland. I was supposed to arrive in Warsaw at 7pm but the train station of Gdansk was evacuated by the police so I couldn't buy the ticket... Everyone was yelling at each other and the staff lost their minds with unhappy customers. Unfortunately I was also one of the customers. I gotta say that I felt kind of desperate because nobody helped me! I mean seriously! I tried to ask a policeman and other people but nobody spoke English. After hours, when they finally opened the station, there was only night trains left... I arrived in Warsaw 00.00 and got to the hotel 1:30am (after an hour search, the receptionist came to pick me up from wherever I was at that moment x'D I still have no idea) but I was pretty happy to get to the hotel after a rough day! I'm writing this post in the center of Warsaw in a coffee place and soon I'll go to the station to book a night train to Prague, the capital city of Czeck Republic. 

I have a confession to make, I still don't have a travel plan. I made the decision to go to Prague last night 2:30am and I still don't know how long I'm gonna stay there. 

Terveiset Varsovasta, Puolasta!

Viisi upeeta päivää takana ja monta edessä! Vaikka matka ei alkanutkaa ihan täydellisesti, silti voin sanoo et oon eläny elämäni parasta aikaa! x'D Kaikki tää vapaus <3 Huomasin siis 20 minuuttia ennen lennon lähtöä että kamera jäikin auton takapenkille... Toinen oli et oltiin kuulemma feilattu netti check-in, joten piti maksaa 30€ per naama... Tosi perseestä koska Wizz Airin nettisivut oli tosi monimutkaset ja me oikeesti luultiin et oltiin tehty se, mut ei :/ No elämä jatkuu, vaikkei oo kameraa, onneks kännyssä on laadukas.

Hyvä ystävä, Vallu oli siis Puolassa mun kaa ja tä oli hänen eka kerta ulkomaille jos Viroo ei lasketa. Halusin sit tietty et hänel ois mahollisimman mukavaa ja niin tais päästä käymää! Gdanskissa oli kiva vielä päästä shoppailemaan ku pystys lähettämään kaiken ylimääräsen Vallun mukana takasin Suomeen.

Gdanskissa vietettyjen viiden päivä jälkeen jatkoin siis matkaani Varsovaan, Puolan pääkaupunkiin. Munhan piti saapua tänne jo seittemältä illalla mut poliisit eristi Gdanskin rautatieaseman kokonanan ni en voinu sit ostaa lippua. Kaikki vaan huusi toisilleen ja henkilökunnalla meni selvästi järki epätyytyväisten asiakkaiden kaa. Valitettavasti olin yks niistä asiakkaista. Oli kyllä aika onneton olo kun kukaan ei auttanut! Oikeesti! Kysyin poliiseilta ja lipunmyyjiltä mut kukaan ei puhunu englantia. Kun sitte muutaman tunnin päästä asema taas avattin, jäljellä oli enää yöjunia... Saavuin Varsovaan vasta keskiyöllä ja pääsin hotellille 1:30 (tunnin etsinnän jälkeen kylläkin, reseptionisti tuli lopulta hakemaan mut sieltä missä ikinä sillon eksyksissä olinkaan x'D ei mitään hajua) ja uskotte varmaan kuinka ihanaa oli sit lopulta päästä hotellille nukkumaan rankan päivän jälkeen! Kirjotan tätä postasta Varsovan keskustassa sijaitsevassa kahvilassa ja kohta lähen asemalle varaamaan yöjunan Prahaan, Tsekkiin.

Tunnustus, en oo vielkään tehny täydellistä matkasuunnitelmaa. Päätöksen Prahaan lähtemisestä tein eilen yöllä puol kolmen aikaan, enkä vieläkään tiedä kauanko aion viipyä siellä.
I had to go all the way to Helsinki 100km / 62mi to get my interrail pass cause they didn't have them in Salo. The first thing the clerk told me after selling the pass was to remember to keep my wallet and passport safe! / Piti hakea interrail passi Helsingistä asti 100 kilometrin päästä kun Salossa ei myydä. Ensmänen asia mitä virkailija sano myytyään passin oli et muista pitää passi ja lompakko turvassa!
If someone ever goes to Sopot and is in a need of a tasty cocktail, I'd definitely recommend Coctail bar Max! They can make almost any drink you like and the staff is very friendly! / Jos joku joskus eksyy Sopottiin ja on drinkin tarpeessa, suosittelen ehottomast Coctail bar Maxia! Sieltä saa melkeen minkä drinkin tahansa ja henkilökunta on ystävällistä!
This ferris wheel was new for me! It wasn't here two years ago. Anyway we decided to take a ride and it was worth it, four rounds only 6€ / 6zl / 7$. / Gdanskin rannassa sijaitseva maailman pyörä oliki ihan uus juttu mulle, ei ollut vielä kaks vuotta sitte
Thursday morning Valtteri slept so long that I decided to go to the beach alone. Before leaving I spotted this beautiful art wall! I like how there are GOOD graffiti art everywhere, not only next to railway stations. / Torstai aamuna Vallu nukku niin kauan ja sikeesti et lähin Sopotin rannalle yksin. Juna matka maksaa vaan 90snt per suunta! Ennenku lähin, näin tän upeen seinän. Tykkään ku tääl näkee HYVÄÄ graffiti taidetta vähän joka puolella, ei vaan rautateiden läheisyydessä. 
Yeah, we're wearing jackets cause it was so windy on the beach! It's amazing how during mornings and days it's so sunny and hot that u gotta wear a top and shorts but in the night it gets so cold that you definitely need more clothes. / Kyllä, takit päällä rannalla! Tälleen alkukesästä huomaa kuinka iso ero siinä on et kun aamulla lähtee, on niin kuuma et toppi ja shortsitki on liikaa, mut sit illemmalla on tosi tuulista ja kylmää! 

Our hostel, Hostel 22 was very clean and modern but there was something wrong right from the beginning, this creepy boy! Luckily I had post-it papers with me so we made the painting nightmare free xD / Meiän hostelli Gdanskissa, Hostel 22 oli tosi siisti ja moderni mut yks juttu oli huonosti heti alusta lähtien, ton pojan pelottavat kasvot! Onneks mulla oli mukana posti-it lappuja ni saatiin sit nukkua yömme rauhassa xD
This is the newest pic. I took it an hour ago. It's the center of Warsaw. Actually I don't think this is the center center, I really can't tell cause this city is huge!!! / Tää on tuorein kuva, otin sen tunti sitten Varsovan keskustasta. Itseasiassa en voi varmaksi sanoo että toi on keskustasta ku tää kaupunki on niin suuri !!!
I miss my girl already <3 You all are probably wondering what is that little squirrel, well it's from Hippu. A night before leaving, she came to my room with the toy in her mouth and gave it to my hand so I had to take it with me xD <3 / Ikävä on kova <3 Kaikki varmaan ihmettelee mikä toi örkkimörkki on, se on Hipulta. Lähtöä edeltävänä iltana Hippu tuli mun huoneeseen toi orava suussa ja laski sen mun käteen, joten mun oli pakko ottaa se mukaan xD <3

2 kommenttia:

  1. Ihana Hippu ja orava :D
    Onneks sul on nii hyvä englanti et voit vaa soittaa jonkun hakemaan sut mihi oot eksyny :)

    VastaaPoista
  2. Hahah xD Joo tä on pariinki kertaan jo käyny samalla taval mut ei se enkusta oo kiinni :D

    VastaaPoista